BiS föreningen bissalong Nationell bibliotekspolitk nationell biblioteksstrategi Uncategorized

Vinna eller försvinna? – vad behövs i en nationell biblioteksstrategi?

ny-svensk-biblioteksstrategiVälkommen till Bibliotek i Samhälles salong i samband med BiS årsmöte! Även icke medlemmar är välkomna!

Lördag 11 mars kl. 13-14.30 i ABF-huset, Erlanderrummet, Sveavägen 41, Stockholm, T-banestation Rådmansgatan.

Under våren ska arbetsgruppen för den nationella biblioteksstrategin lägga fram sin fördjupade omvärldsanalys. En grupp bisare träffades i augusti 2016 och diskuterade fram ett första utkast till yttrande från BiS. Det har sedan kompletterats och vidareutvecklats. Nu ska vi ta ytterligare ett steg och försöka komma fram till vad som saknas i det material som arbetsgruppen för en nationell biblioteksstrategi hittills har producerat.

Inledare: Krister Hansson, utredare och tidigare chef för Regionbibliotek Stockholm och Nick Jones, bibliotekschef i Huddinge kommun.

Välkommen också till BiS årsmöte i samma lokal kl. 10-12 och 14.30-16!

Anmälan till årsmötet till lena.a.lundgren[at]gmail.com.

Engagera dig tillsammans med oss i viktiga biblioteksfrågor!

Länkar:

KB – Bibliotekssamverkan

BiS årsmöte 2017

Nationell biblioteksstrategi – förslag till synpunkter från föreningen BiS

Vad händer med Sveriges nationella biblioteksstrategi?

BiS styrelse