BiS föreningen nyhetsbrev

Läs BiS nyhetsbrev för april

April månads nyhetsbrev är fullmatat med tips och nyheter från biblioteksvärlden!

Ur innehållet i april månads nyhetsbrev:

• Felaktig bild av BiS och en förenklad syn på bibliotekspolitik i forskningsartikel
  • Sverigedemokraterna ett reellt hot mot biblioteken och bibliotekens hbtq*-arbete
  • Medverka i nästa nummer av bis med tema skolbibliotek!
  • Nu kan även du som inte är prenumerant läsa bis 4/2020

För några månader sedan kunde du läsa om BiS i Nordisk kulturpolitisk tidskrift där forskarna Blomgren och Sundeen studerade föreningens 70- och 2010-tal. I detta nummer av nyhetsbrevet hittar du ett svar från BiS styrelse som problematiserar forskarnas slutsatser ur ett antal aspekter.

Missa inte heller Eleonor Pavlovs text om Sverigedemokraterna och bibliotekens hbtq*-arbete som nyhetsbrevet gärna rekommenderar!

Följ biblioteksdebatten

Prenumerera på BiS nyhetsbrev utan kostnad.

Redaktionen