BiS föreningen nyhetsbrev

Läs BiS nyhetsbrev för mars

Ryssland har angripit Ukraina i ett invasionskrig. Kriget har redan skördat många offer, och andra ger sig ut på flykt. En tid som många hoppades var över i Europa, med fullskaliga konflikter mellan länder, visade sig inte alls vara det.

Ur innehållet i mars månads nyhetsbrev:

• Nya numret av bis – krig och flykt
  • BiS håller årsmöte
  • Välkommen till samtal om bibliotekspolitik

Välkommen till BiS nyhetsbrev för våra medlemmar och andra intresserade!

Sen senaste gången vi skickade ut det här nyhetsbrevet har Ryssland angripit Ukraina i ett invasionskrig. Kriget har redan skördat många offer, och andra ger sig ut på flykt. En tid som många hoppades var över i Europa, med fullskaliga konflikter mellan länder, visade sig inte alls vara det.

Biblioteken i Sverige förbereder sig för att hjälpa de som nu söker sin tillflykt till Sverige, och våra organisationer fördömer Rysslands aggressioner. Hur länge kriget kommer pågå och hur illa det kommer bli, vet vi ännu inte.

BiS är dock fortsatt övertygade om bibliotekens betydelse. Om värdet av inkluderande platser, av tillförlitlig information, av trygghet, solidaritet och mellanmänsklig omtanke.

I det här nyhetsbrevet kan du bland annat läsa om bis kommande nummer och ett öppet möte inför valet som gästas av Lawen Redar från socialdemokraterna. Missa inte något av dem!

Följ biblioteksdebatten

Prenumerera på BiS nyhetsbrev utan kostnad.

Redaktionen