Din åsikt behövs – Vad skall bis vara bra för?

Tidskriften bis står inför ett generationsskifte. En ung generation bibliotekarier förbereder sig på att ta över redaktionsarbetet.

bis har som ändamål att vara en röst till vänster i biblioteks- och samhällsdebatten. Och vill nå ut med en diskussion om vad bibliotekens roll i samhället skulle kunna vara. På arenan finns förstås Biblioteksbladet, organ för Svensk Biblioteksförening, med helt andra resurser och med en mindre prof…ilerad inriktning. Vad kan bis tillföra?

Den nya redaktionen och vi alla i föreningen Bibliotek i Samhälle behöver några ord på vägen. Vad skall bis tillföra? Det kan vara i några meningar – eller längre om du så vill. Det händer mycket kring biblioteken för närvarande – positiva och negativa saker. Vårt mål är att kunna fördjupa den debatten genom att belysa olika viktiga områden i tidskriften och föreningen.

Vi har anledning tro att du känner till bis, att du är intresserad av hur biblioteken utvecklas och att du kan ha synpunkter som hjälper oss i vårt fortsatta arbete.

Till nr 2 av bis med ganska nära förestående utgivning vill vi gärna publicera din och andras råd till nya bis. Hör av dig före 10 juni för att vi skall få plats med ditt inlägg i nr 2

Maila dina tankar & idéer till Lennart Wettmark

Ett svar till “Din åsikt behövs – Vad skall bis vara bra för?

1. Det behövs en röst som försvarar folkbiblioteken!Biblioteken ska vara för alla!Starka krafter vill införliva biblioteken i 2/3 dels samhället.Lokala biliotek i närområdena där folk bor är viktigare än skrytbyggen.

WordPress.com-logga

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )