BiS föreningen

50 år i vänsterfil – och sedan? Fira med BiS i Göteborg den 19 februari!

Tidskriften bis hat precis kommit med sitt 50-årsnummer och föreningen BiS har lokala aktiviteter på flera håll i landet. Men i Göteborgsområdet saknas en lokalgrupp, trots att det finns många medlemmar och prenumeranter här. Därför är det dags att vi träffas, alla sympatisörer, medlemmar, prenumeranter, gamla aktivister och andra intresserade. Demokratins skattkammare behöver sina aktivister.

En hand som håller i en blombukett. Paljetter svävar i luften. På buketten finns en lapp fäst med texten "50".
Illustration: Tobias Johansson

Tidskriften bis har precis kommit med sitt 50-årsnummer och föreningen BiS har lokala aktiviteter på flera håll i landet. Men i Göteborgsområdet saknas en lokalgrupp, trots att det finns många medlemmar och prenumeranter här. Därför är det dags att vi träffas, alla sympatisörer, medlemmar, prenumeranter, gamla aktivister och andra intresserade. Demokratins skattkammare behöver sina aktivister.

Välkommen på BiS 50-årskalas onsdagen den 19 februari klockan 18.00, Forum Skill, Linnégatan 5, 1tr.

”Demokratins skattkammare behöver sina aktivister”

Vi firar med en enkel buffé till självkostnadspris, med lite nostalgi och mycket framtidstankar.

Anmälan senast 10 februari till Anna Hallberg, stjarnfro@hotmail.com  eller Ingrid Atlestam, ingrid.atlestam@gmail.com.

Ett svar på ”50 år i vänsterfil – och sedan? Fira med BiS i Göteborg den 19 februari!”