Tidskriften bis söker texter om arbetsrätt!

Vill du vara med och göra nästa nummer av Sveriges radikala bibliotekstidskrift?

Första numret 2019 ägnar bis åt arbetsrätt. Hur ser vi  exempelvis på att bemanningsföretag och allmän visstid blir allt vanligare på våra bibliotek? Just nu tilldelas biblioteken extra statliga pengar, men satsningarna är under en begränsad period. Resultatet blir kortsiktiga projektanställningar – var är långsiktigheten? Vad kan hända när personal på ett privat drivet bibliotek inte omfattas av meddelarskyddet och de som arbetar är bundna av lojalitetskrav till det företag som köper deras arbetskraft? Vilka är de viktigaste arbetsrättsfrågorna som facken borde driva?

Vill du skriva om detta ämne? Du är välkommen att skicka ditt bidrag till tidskriftenbis@gmail.com senast 18 februari. Vi tar emot både texter och bildmaterial.

Vänliga hälsningar
Redaktionen

Ett svar till “Tidskriften bis söker texter om arbetsrätt!

1. Bra! Veldig viktig. Ser fram til nummeret. Dessverre/heldigvis har jeg ingen erfaringer fra Norge. Ennå. Sverige er «pioneren» (sukk) på dette. Men jeg har gode forbindelser i UK som jeg – eller dere – kan spørre.

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )