Inbjudan: diskutera nationell biblioteksstrategi med BiS!

Längtar du efter en möjlighet till reflektion och längre samtal om biblioteksfrågor ur ett vänsterperspektiv? En gång om året samlas en grupp långvarigt aktiva medlemmar i BiS för att fördjupa sig i de stora frågorna. Du är välkommen!

BiS veteraner brukar träffas en helg om året för att umgås och diskutera någon aktuell biblioteksfråga. En möjlighet att tanka mod och inspiration i en tuff samhällsdebatt!

I år ses vi den 14-15 september på kulturreservatet Åsens by, Haurida, Aneby i Småland (ett fantastiskt ställe, se http://www.asensby.se). Vi ses fredag eftermiddag och avslutar träffen vid lunch på söndagen. Vi lagar maten själva och delar på logikostnaden. Man reser dit på egen hand men det finns möjlighet till samåkning eller hämtning och lämning vid lämplig järnvägsstation.

I år ska vi diskutera förslaget till nationell biblioteksstrategi men samvaron, promenader och god mat är minst lika viktiga!

Alla är välkomna!

Är du intresserad, hör av dig till lena.a.lundgren@gmail.com.

Lena Lundgren för BiS styrelse

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )